Pojęcie może brzmieć niezrozumiale, ale mamy z nim dzisiaj do czynienia nierzadko. Bo e-commerce to nic innego, jak szeroko praktykowany handel drogą elektroniczną. Najbardziej znaną jego formą są na pewno sklepy internetowe. To wszelkie metody, które sprzyjają podpisywaniu umów sprzedażowych na odległość. W sprzedaży elektronicznej wykorzystuje się współczesne urządzenia, którym jest smartfon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce kojarzy się z działalnością sklepów internetowych. Ale nie jest to słuszne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie powinna ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów internetowych. W licznych przypadkach transakcje handlowe podpisywane elektronicznie mają charakter pośredni. Oznacza to tyle, że kupienie produktu i płatność za niego jest regulowana drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, ma miejsce w sposób tradycyjny lub odbiera się go osobiście. Transakcje elektroniczne mają często charakter bezpośredni. Wtedy wszelkie działania odbywają się tylko i wyłącznie za pomocą sieci. Tu zamawia się produkt, płaci za zakup i w ten sam sposób się zakup otrzymuje. Branża e-commerce bardzo szybko się rozwija, co determinują głównie plusy, jakie powstają z handlu elektronicznego. To przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Niższe koszty dla sprzedawców. Lepsze możliwości wyboru, jeżeli chodzi o potrzebne produkty. Handel elektroniczny wykazuje też złe strony. Najczęściej tutaj wymienia się brak szans na dokładne obejrzenie towaru. Do negatywnych stron handlu elektronicznego wlicza się też niebezpośredni kontakt ze sprzedawcą i często spóźnienia w dostawach. Nawet mimo słabych stron branża e-commerce funkcjonuje bardzo dobrze. https://pozycjonowaniebezryzyka.pl